Sunday, May 9, 2010

Apa ada pada lelaki???

nape erk skrg ni lelaki ssh nk dipercayai??
sedar x sedar....
da mcm2 jenis org aku jumpe....
ape yg aku alami sndiri....
ape yg jd kat kwn2 aku...
ape yg jadi kat famili aku sendiri....
wat aku terfikir sendiri....
dalam dunia skrg ni agak2 ada lg ke lelaki yg baek???
maybe ada....
tp bilangannya sgt2 sikit....
kenapa lelaki x ley jadi baek...setia...penyayang???
kenapa byk kes2 yg pompuan slalu jd mangsa??
kenapa lelaki sanggup tinggalkn tggjawab sebab nk kejar pompuan laen...
kenapa lelaki jd lupe diri dengan pompuan yg cantik...cun...sexy...vouge....
mereka sedar x...
cantik...cun...sexy...vouge....2 bkn utk selamanya....
sume 2 anugerah n maybe ujian dari ALLAH...
cantik akan ilang dimamah usia....
tapi kecantikan yg kekal 2 lahir dari dalam hati....
tp kenapa lelaki x nampak sume 2 n hanya nk kejar kecantikan yg dtg hanya dari luaran??
sbb 2 la skrg ni ramai yg kawin pas2 bercerai....
kecantikan hati xde...hanya kecantikan luaran semata2....
mcm mane nk bina hubungan bahagia sampai akhir hayat??
ape yg aku tgk skrg ni...
ramai lelaki yg pilih pompuan sbb sexy..cantik...
ssh nk jumpe lelaki yg pilih pompuan sbb agama...cantik...sopan...ttp aurat...
yela...katenye pompuan cam2 kolot...x up to date...
skrg mmg kolot...tp kat akhirat nanti canne plak??
kolot ke??
n canne plak pompuan cam2 nk jd istri n ibu yg baek utk anak2 diorg??
bkn ke 2 sume penting.....
renung2kanlah wahai lelaki.....

No comments:

Post a Comment