Tuesday, July 13, 2010

keje aku mase cuti...

Masa cuti kat umah sangatlah bosan kdg2....sebab xde aktiviti sangat....kalo keluar pun nk ke mana sangat...xkn hari2 nak kuar...so...aku decide...utk buat sesuatu yang menarik....lebey kurang cam hobi baru gak la....daripada aku asyik tido n makan je...hehe...sekurangnye....masa terisi ngn berfaedah...nak tau ape bende yang aku wat???

haa...sebenarnya cross stitch ni mmg da lame org x wat...org zaman dulu je ska buat...tengah susun2 almari mak aku...tibe2 aku nmpk beberapa keping kertas terselit...aku amik la nk tgk...pe bende plak ni...tp nmpk cam interesting.....aku pn tanye mak aku....

aku: mak, ni ape bende??
mak: ni cross stitch mak beli dr ko kecik dulu smpai skrg x buat2 pn...xde mase....
aku: yeke....kalo cam2..yaya nk wat la...cam bez je....
mak: btl ke nk wat?? kalo nk wat..g la beli kaen...benang n jarum....yang mak punye dulu da hilang....
aku: ok..esok yaya g beli...

lebey kurang cam2 la dialog aku n mak...hehe....pas2 aku terus bersemangat buat cross stitch....ni cross stitch pertama yg aku wat sendiri....



nama ALLAH S.W.T ni adalah yang pertama aku wat...pas2 menyusul plak ngn nama MUHAMMAD S.A.W....



dugaan mase aku wat bende ni:

1 : kdg2 mls n jemu...
2 : ngntok
3 : kucing aku ska kaco...pantang je die nmpk benang2 ni...sume nk maen...huhu....

mase yg diambil utk aku wat 1 cross stitch ni lebey krg 2 minggu....tp 2 aku wat cmpr ngn wat keje laen gak plus malas n ngntok sume ada...tp kalo wat sungguh2...seminggu pn ley siap....

ni dua je...ada lg 1...lum siap sepenuhnya....
coming soon.......

No comments:

Post a Comment